Consiliul Concurenței(CC) a aprobat, în ședința sa din 24 aprilie, tranzacția prin care „Moldretail Grup” SRL — cunoscută publicului prin mărcile Linella, Cip Market, Bravo și Fidesco — preia întreprinderea „Fourchette – M” SRL, care deține rețelele Fourchette și To-To. Potrivit CC, autorizarea a fost acordată cu condiții, după ce autoritatea a analizat în detaliu efectele potențiale asupra pieței concurențiale, în special asupra furnizorilor de produse agroalimentare și asupra concurenței locale în sectorul comerțului alimentar. În urma evaluării, Consiliul a constatat că Moldretail Grup va dobândi sau consolida o poziție dominantă în 5 zone geografice (izocroni), în care sunt amplasate magazinele preluate. De asemenea, s-a identificat riscul ca furnizorii care colaborau exclusiv cu Fourchette să fie excluși de pe piață. Angajamente impuse pentru protejarea concurenței Pentru a obține aprobarea, Moldretail Grup și-a asumat mai multe angajamente structurale și comportamentale: ✅ Cesionarea a cinci magazine din municipiul Chișinău în termen de 6 luni de la înregistrarea tranzacției. Aceste magazine vor fi operate ulterior de o altă întreprindere independentă. ✅ Păstrarea relațiilor comerciale existente cu furnizorii Fourchette, inclusiv cu cei care nu au colaborat anterior cu Moldretail Grup. Acest angajament este valabil pentru o perioadă de cel puțin 3 ani după finalizarea tranzacției. Respectarea angajamentelor va fi monitorizată de Consiliul Concurenței pe o perioadă de 36 de luni, iar Moldretail Grup va fi obligată să transmită rapoarte semestriale privind implementarea acestora. ”Consiliul Concurenței va monitoriza constant respectarea acestor angajamente/obligații, pentru a se asigura că operațiunea nu afectează concurența, drepturile consumatorilor și accesul furnizorilor la piață”, comunică instituția.
Moldretail Grup preia rețeaua Fourchette, cu angajamente impuse de Consiliul Concurenței

Citiți, de asemenea
Vei fi interesat de
