AcasaActualAndrei Jicol, despre Moldova Art Week: Acolo unde înainte vedeați mesaje comerciale, acum puteți să savurați opere de artă

Andrei Jicol, despre Moldova Art Week: Acolo unde înainte vedeați mesaje comerciale, acum puteți să savurați opere de artă

Astăzi, 17 decembrie, a avut loc lansarea oficială a Moldova Art Week, un eveniment unic care își propune să aducă arta mai aproape de public. Evenimentul, care a avut loc la ora 11:00, a reunit personalități din domeniul culturii, artiști și reprezentanți ai mediului de afaceri, care au discutat despre importanța artei în societatea contemporană și rolul său în promovarea culturii din Republica Moldova. Moldova Art Week este un proiect inovativ, inițiat de TrendSetter, o companie de publicitate din Republica Moldova. Acesta oferă o platformă unică pentru artiștii locali de a-și expune lucrările pe panouri publicitare din Chișinău, transformând astfel străzile capitalei într-o galerie de artă în aer liber. Proiectul include și difuzarea unor povești audio despre lucrările expuse, pe posturile de radio, sporind astfel accesibilitatea artei pentru un public mai larg. În cadrul conferinței de presă de astăzi, Andrei Jicol, fondatorul agenției TrendSetter și cofondatorul portalului socio-economic Business Pages, a subliniat importanța acestui proiect: „Arta se întâlnește cu tehnologia înaltă și spațiul urban, iar acest proiect pe care l-am numit ”Săptămâna Artei” se coace de mult în echipa noastră”. El a precizat că, de fapt, Moldova Art Week este o expoziție a lucrărior artiștilor autohtoni pe dispozitivele de publicitate care ”transformă orașul într-o galerie”, iar acolo unde înainte vedeați mesaje comerciale, acum puteți să savurați opere de artă. „Nu ne-am oprit doar aici. Am creat câte o poveste pentru fiecare lucrare și am înregistrat niște povești audio pe care le difuzăm la 12 posturi de radio, ceea ce face acest proiect nu doar văzut, ci și auzit. Este o chestie absolut neobișnuită când arta vizuală încercăm să o redăm audio. Este o primă încercare. Ca antreprenori, am vrut să arătăm că responsabilitatea socială nu este doar o frază sau un cuvânt, este o acțiune care se realizează și să știți: totul abia începe!”, a declarat Andrei Jicol. Sergiu Prodan, ministrul Culturii, a vorbit despre necesitatea implicării tuturor actorilor sociali în promovarea artei: „Cultura trebuie să se dezvolte pe trei piloni: autorități, comunitatea artistică și mediul de afaceri. Fără implicarea business-ului în viața culturală, noi nu o să facem față și nu o să valorificăm potențialul creator al Republicii Moldova.” De asemenea, Irina Greciuhina, o artistă cu o vastă experiență pe plan național și internațional, a adus laude inițiativei: „Este un pas important pentru integrarea și socializarea locuitorilor orașului. Felicit toți cei implicați în acest proiect.” Vasile Sitar, profesor universitar și artist, a subliniat impactul pozitiv pe care îl va avea acest proiect asupra comunității: “Cu acest proiect, noi vedem că s-a creat o sală expozițională în aer liber care cred că o să aducă multă bucurie cetățenilor”. Moldova Art Week va culmina cu o expoziție la Centrul Expozițional Constantin Brâncuși, pe 19 decembrie 2024, la ora 16:00, și o serată de încheiere la Artcore, pe 23 decembrie 2024. Publicul va avea ocazia să vadă lucrările expuse pe panourile publicitare și să asculte poveștile audio, dar și să participe la evenimentele din cadrul săptămânii artei.

Citiți, de asemenea

Vei fi interesat de
img