Anularea registrului de reclamații, introducerea obținerii semnături electronice la distanță, recunoașterea mărfurilor autorizate în statele membre ale Uniunii Europene. Sunt câteva dintre prevederile unui nou proiect de lege privind modificarea unor acte normative în domeniul facilitării activității mediului de afaceri în Republica Moldova, prezentat astăzi, 12 octombrie, de către Viceprim-ministrul și ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.
Potrivit lui ,modificările vor contribui la eliminarea birocrației, limitând corupția și mita, ajutând antreprenorii să se concentreze pe dezvoltare și pe crearea locurilor de muncă bine plătite. ”Antreprenorii au nevoie de susținere și încurajare, iar pachetul IV de reducere a birocrației, prezentat în cadrul briefingului de presă, este destinat facilitării activității mediului de afaceri”, a menționat vicepremierul Dumitru Alaiba.
Astfel, modificările vor ține de:
Alaiba menționează că primul pachet normativ a fost pachetul I de reducere a birocrației, aprobat deja în lectură finală de Parlament, prin care economisim cel puțin 50 milioane de lei și mai mult de 200 de mii de ore de muncă anual ale antreprenorilor și statului. A urmat pachetul II – în domeniul fiscal și vamal, care deja a fost aprobat în Guvern la 11 octombrie, economisind antreprenorilor aproximativ jumătate de miliard de lei anual, ceea ce constituie circa 0,2% din PIB.
Pachetul III prin care se reduce povara controlului asupra mediului de afaceri, economisind timpul oamenilor de afaceri – cel puțin 57 mii om/ore pe an, iar prin reducerea numărului de sancțiuni și situațiile posibile de abuz din partea organelor de control – economisind antreprenorilor cel puțin 70 milioane lei pe an.