Acasa Actual
«Businessul în Moldova este un hobby, nu o afacere». Interviu cu Aliona Bihovscaia, director al Fabricii de îmbrăcăminte pentru copii și femei Bihani

«Businessul în Moldova este un hobby, nu o afacere». Interviu cu Aliona Bihovscaia, director al Fabricii de îmbrăcăminte pentru copii și femei Bihani

Brandul Bihani, care creează îmbrăcăminte pentru copii și femei, este pe piața din Moldova din 2020. În interviul cu directoarea companiei, Aliona Bihovscaia, am vorbit despre ceea ce nu permite reducerea prețului hainelor și de ce metoda ”din gură în gură” este cel mai eficient tip de publicitate.

Vorbiți-ne despre întreprinderea dumneavoastră.

Îmbrăcăm fetițe, mamele și chiar bunicile lor. Avem un mic atelier în Chișinău. Chestia este că un atelier mare are nevoie de o piață mare, iar în Moldova oamenii cumpără lucruri în principal în caz de necesitate.

Vă vindeți produsele doar în Moldova?

Da. Nu exportăm încă, dar intenționăm să o facem.

Ce fel de haine creați?

Avem de toate, de la costume casual, semi-sportive, la clasice. Acum ați nimerit la haine pentru școală — aceasta este colecția pe care o prezentăm la târguri în perioada preșcolară. Cu toate acestea, puteți găsi, de asemenea, haine școlare pe tot parcursul anului.

De unde procurați țesăturile?

Importăm țesături din Turcia prin transport terestru. Dar, din cauza creșterii prețului combustibilului, aceste transporturi au devenit, de asemenea, foarte scumpe.

Ce alte probleme există în afară de cele logistice?

Costul serviciilor, în special al celor comunale. Dar cea mai mare problemă este prețul de închiriere a spațiilor comerciale. Nu numai că este scump, dar majorează semnificativ prețul produsului. Dacă am avea posibilitatea de a închiria niște spații nu de la persoane fizice și la un preț mai mic, am putea vinde lucruri mult mai ieftin.

Ați reușit să vă rentabilizați afacerea?

Nu, și cred că nu se va întâmpla prea curând. Această afacere necesită în mod constant investiții, așa că toți banii care provin din vânzări sunt reinvestiți în țesături noi.

Deci, merită să vă deschideți o afacere în Moldova?

Businessul în Moldova este un hobby, nu o afacere.

Cum vă promovați brandul?

Participăm la târguri, avem rețele sociale, cumpărăm publicitate, folosim metoda ”din gură în gură”. Dacă te concentrezi pe calitate, mai devreme sau mai târziu, vestea se va răspândi de la prieten la prieten, de la vecin la vecin, de la cumătru la cumătru. Dintre toate cele de mai sus, metoda ”din gură în gură” funcționează cel mai bine. Din păcate, publicitatea în rețelele sociale nu funcționează la fel de eficient în prezent ca acum cinci ani.

Credeți în publicitatea exterioară?

Da, dar nu în bannere mari, pentru că nu avem un loc în care să se adune multe fiice și mame. Nu este o reclamă pentru implanturi dentare sau servicii de transport, de care ar putea fi interesată fiecare a treia persoană. Așa că folosim publicitatea exterioară deasupra și în apropierea magazinului.

Citiți, de asemenea
Vei fi interesat de
img